Itt a jó idő, elő a fényképezőgépekkel! | 4 fotós projekt

Orbán Szilvi | április 02, 2018

A tavasz napsugarai engem kis előcsalogatnak a téli álomból és még szívesebben nyúlok a fényképezőgépemhez. Már másfél éve megvan a drágaságom, de még mindig nem ismertem ki teljesen, még most is szinte csak automata módban használom, pedig mennyi-mennyi lehetőséget tartogat még magában ez a kis gépezet. 

Ezen szeretnék most változtatni és elkezdtem Pinteresten nézelődni, inspiráció után kutatni egy kicsit. Rengeteg ötlet, tipp van fenn a fotózással kapcsolatban, de most elsősorban kihívásokat, projekteket kerestem, amik segítségével többször veszem kezembe a gépet, nem pedig csak a bloghoz fotózok.

Gondolom már sokak előtt nem ismeretlenek a különböző fotós kihívások, amiket általában Instagramra szoktak feltöltögetni, hogy minél hamarabb, minél több emberhez eljuthassanak, mások is becsatlakozhassanak, vagy csak úgy, saját maguk szórakoztatására. Ezeknek a nagy része mobillal készül, a modern technikának köszönhetően DSLR gépeket meghazudtoló minőségű képeket is készíthetünk egy jó telefonnal. Én azonban mindig is rossz voltam ezekben, nem tudtam napról-napra fotózni, kimaradtak napok, témák, így egy idő után már bele sem kezdtem ilyenekbe, csak sóhajtozva szívecskéztem a résztvevők feltöltött - és közös hashtaggel ellátott - képeit.

Rátaláltam everydayeyecandy oldalára, azon belül is arra a bejegyzésére, amiben 20 projektet ajánl arra az esetre, ha szüksége van valakinek egy kis pluszra, egy kis kihívásra. Ebből a húszból nekem 4 tetszett meg igazán, amiket ki is fogok próbálni és amiket most meg is osztok veletek :) 

1. ABC 

A legjobban ez tetszett meg, ilyen típusú kihívással még nem találkoztam. A lényege az, hogy vegyük az ABC (vagy az angol vagy a magyar, kinek melyik a jobb) betűit és minden olyan témáról, tárgyról készítsünk képet, ami az adott betűvel kezdődik. A képeket készíthetjük naponta, hetente vagy akár havonta is, így rajtunk áll, hogy meddig tart ez a kihívás. 

2. Fekete - fehér

A világ egy teljesen más arcát mutatja fekete-fehérben, izgalmas kihívásnak ígérkezik. A képeket lehet utólag is szerkeszteni, de a legtöbb (ha nem mindegyik) gépen elérhető a fekete-fehér funkció, így a kijelzőn azonnal ellenőrizni tudjuk, hogy milyen lett az eredmény. Bevallom, sosem készítettem még ilyen képeket, mindig is szerettem a színeket, volt, hogy még élénkítettem utólag egy-egy képen, de a fekete-fehér beállítást még nem mertem használni. Most itt az ideje valami újat is kipróbálni.

3. 10 kép 10-én

Ennél a projektnél minden hónap 10. napján kell készíteni 10 képet, ami szerintem nem sok, pláne hogy sosem tudom eldönteni, hogy melyik a legmegfelelőbb, amit kitehetnék. Nos, itt (talán) nem kell sokat vívódni, mehet mind :D

4. Tematika 

Minden hónapra ki kell találni egy tematikát, aminek keretében fotózunk, pl. közlekedés, fények, portrék, stb. és egészen a hónap végéig ennél is maradni, majd ha eljön a következő hónap, akkor egy másik témára kell váltani.

A célom ezekkel a projektekkel, hogy egy kicsit kiszélesítsem a tudásomat a fényképezéssel kapcsolatban, kipróbálni új dolgokat, új beállításokat, és persze sok-sok képet készíteni, amiket jó lesz majd évek múlva visszanézni.

Ti szeretitek a fotós kihívásokat? Megtetszett a fentiek (vagy az eredeti posztból) valamelyik?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése