Egy írószer mániás és a Bullet journaling

Orbán Szilvi | május 04, 2017

Sosem rejtettem véka alá, hogy imádom a papír-és írószereket, sokkal jobban szeretek egy ilyen üzletbe betérni, mint például egy ruhaüzletbe (bár ruhát is szeretek vásárolni...), úgy érzem magam odabenn, mint egy gyerek a cukorkaboltban :D 

Amióta elkezdtem a BJ-et, az írószerek iránti szerelmem egyre jobban teret nyer, állandóan azt keresem, kutatom, hogy milyen új színekkel, tollakkal dobhatnám fel a kis noteszemet, bele se merek gondolni, hogy mennyi pénzt költöttem már el - arról ne is beszéljünk, hogy még mennyit is fogok - velük kapcsolatban. Győrben a kedvencem a Pirex papír az Árkádban, ha egyedül "plázázok", akkor biztos, hogy teszek egy gyors kört náluk, s a legtöbbször nem is távozok üres kézzel. Emlékszem, milyen eufórikus érzés volt, amikor megvettem a Stabilo pasztell kiemelőit... :D

Ahogy ebben a posztban már megmutattam nektek, nekem egy Leuchturm1917 smaragd zöld színű, pontozott noteszem van, amit már egyre jobban kezdek "belakni", már a rutinom részévé vált a "bujózás" (de sok ""-t használok most...), később a belsőről is lesz egy bejegyzés ;)



Most épp az íróasztalon tartom a tálcámat - az én kis bujo szigetecskémet -, amire összegyűjtöttem az összes olyan kelléket, amiket a BJ-hez használok, így minden egy helyen van, könnyen mozgatható, hiszen általában nem az íróasztal mellett ülök, hanem vagy az ágyban, vagy pedig az étkező asztalnál, ahol egy kicsit több a hely. 

A tálca, a kék ceruzatartók (amik egyébként virág kaspók) és a kosár Pepco szerzemények, mázlim volt, hogy épp elférnek a tálcán :) Rajtuk kívül még van pár doboz, amiben a többi kiegészítőt tartom, a bejegyzésben meg is mutatom őket, egytől, egyig :) 


Jelenleg ebben a három kaspóban tartom az írószereket, de van egy olyan érzésem, hogy szükségem lesz még már edényzetre, mert már így is szűkösen vannak... :D 


Ez a kis dobozka a Pennyből van, eredetileg fültisztító pálcikák voltak benne, de annyira megtetszett a mintája, hogy kilakoltattam őket és most a dekortapaszaimat tartom benne, egyelőre még elférnek...


Ez egy szett, amit az eBayről rendeltem még x évvel ezelőtt, random küldték a mintákat, leginkább a legfelsőt és a középsőt szoktam használni, ezeknek tetszik a legjobban a mintája. A minőségük egyébként szuper, könnyen visszaszedhetőek - igaz utána már nem ragadnak vissza -, vastagok, könnyű őket elszakítani.<LINK>


Szintén eBayes rendelés, ezt már kifejezetten a BJ-hez rendeltem, egy csomagban 3 db vékony, mintás dekortapasz van. Ezeknek az anyaguk egy kicsit másabb, mint az előzőknek, ők nem "viaszosak", inkább sima, papíros felületük van. Őket is könnyen visszaszedhetjük a papírról, nem hagynak nyomot, könnyen szakadnak, vidám hangulatot csempésznek a naplómba.<LINK>


Ezt a szettet a Pepcóban vettem, még valamikor decemberben, őket majd a karácsonyi, ünnepvárási időszakban fogom bevetni. Semmi gond nincs velük sem, ugyanazt el tudom róluk mondani, mint az eBayes társaikról.


Szintén eBay, talán nem árultam el újdonságot :D Ezek is "viaszosak" egy kicsit, őket is könnyű kezelni, bár olyan, mintha foltosak lennének, nem egységes a színük, ez nem annyira szimpatikus számomra, de amúgy rendben vannak.<LINK>


Ahogy azt látni fogjátok, kezelhetetlen méreteket öltött a nyomdázás iránti lelkesedésem is, bármi jöhet, ami cuki és látok benne fantáziát :D A bal oldali Lidl-ös szerzemény, a fehér nyomdák pedig a Bershkából vannak, féláron, 1500 Ft-ért jutottam hozzájuk.


Ebben a dobozban tartom a többi nyomdámat és itt kaptak helyet a tintapárnák is.


A többszínű tintapárnák eBayről jöttek, nem a legpraktikusabbak szerintem, legalábbis mindig megszenvedek velük, ha egy nagyobb mintát szeretnék bevonni tintával, biztos, hogy beszerzek majd nagyobbakat is a későbbiekben. A kis zöld (ami ugyanolyan színű, mint a BJ-m) a Bershka nyomdaszetthez járt, a fekete pedig az alábbi nyomda mellé, ami - ha jól emlékszem - Lidl vagy Aldi zsákmány.<LINK> <LINK> <LINK> <LINK>


Ők voltak az első nyomdák, amiket megvettem, már nem is emlékszem, hogy mikor. Nagyon tetszik a minőségük, tömör fából és jó minőségű, strapabíró gumiból vannak, s nem mellesleg hatalmasak :)






Meg kell, hogy mondjam, alaposan beleszerettem az ilyen "clear" nyomdákba, nem is gondoltam, hogy ennyire könnyű velük bánni, ráadásul nagyon sokféle minta is elérhető már. eBayről rendeltem őket, az összes minta lehúzható a műanyag lapról, én a tintapárna műanyag tetejére szoktam őket rácuppantani. A tisztántartásuk is könnyű, bár ahogy a képeken látszik, én bizony elfelejtettem letisztítani párat a használat után, ejj... :) <LINK> <LINK> <LINK> <LINK> <LINK>


Nincs BJ matrica nélkül, így én is beszereztem párat, de még az eBay-es kosaramban várakozik még pár ív, amit meg szeretnék még rendelni. Ezek jobbára jelöléshez jók, a kosaramba jobbára inkább dekoráláshoz válogattam össze matricákat, de egyelőre még várok a rendeléssel.<LINK> <LINK> <LINK> <LINK>


Egyelőre még nem sok Stabilo tűfilcem van, úgy érzem, hogy ez csak a kezdet :) A BJ utolsó oldalain vezetem, hogy milyen színek vannak már meg, így elkerülhetem, hogy ugyanazt a színt veszem meg, ami már megvan. Én egyenként szoktam őket beszerezni, a szettekben nem mindig van olyan szín, amit ki tudnék használni, így meg én válogatom össze azokat a színeket, amik nekem tetszenek, ráadásul egyszerre nem is olyan nagy kiadás, így nincs lelkiismeret-furdalásom :D


Egy régi ebay haul eredménye volt ez a kis csomag, 10 darab különböző mintájú és szines toll kb. 1000 Ft-ért. A képen csak 9 látható, a fekete ugyanis bemondta az unalmast, úgy gondolta, hogy "nem dolgozik" már tovább és ki kellett dobnom.... A Habit trackernél szoktam őket használni, jól lehet színezni velük, de van egy sejtésem, hogy nem bírják sokáig ezt a "feszített tempót", így lassan ideje lesz új tollak után néznem. <LINK> (Én nem innen rendeltem, de ő is megbízható eladó ;))



Jelenleg ezek a tollak a kedvenceim, de még ki kell tapasztalnom, hogy hogyan is kell bánni ezekkel az ecset tollakkal. Viszonylag hamar száradnak, arra viszont számítani kell, hogy nem nagyon, de átütnek a papíron, ha zavar bennünket, hogy átüt a tinta, akkor ők nem nekünk valók. Engem nem zavar, szerintem semmit nem vesz el a BJ értékéből :) <LINK>


Ahogy egyre több videót néztem meg a BJ-vel kapcsolatban, úgy nőtt a vágy bennem az ilyen tollak iránt, úgyhogy nem volt kérdés, hamarosan be is szereztem őket. Viszonylag hamar megérkeztek, bár az örömbe némi üröm is vegyült, ugyanis az egyikből folyt a tinta, így azt inkább csak óvatosan használom. A 7 darabos készletben többféle vastagságú toll van, az egészen vékonytól a vastagig, szépen fognak, gyönyörű fekete a tinta, egy picit azonban várni kell, hogy megszáradjon, nekem néha sikerült elmaszatolnom... <LINK>


Egyszer egy Fb csoportban derült fény arra, hogy a Bershka nemcsak ruhákat, hanem bizony papír-írószereket is árul, így néha-néha bekukkantok oda is, hátha találok valami nekem tetszőt. Egy ilyen "bekukkantás" alkalmával leltem ezekre a metálszínű filcekre, a feliratok a tollakon árulkodnak a színről. Egyedül a pirosnak (ami inkább bronzos) nincs fénye, de a többi egész jól mutat a papíron. Egy kicsit drágának találom egyébként az ott található írószereket, kiegészítőket, de erre féláron sikerült lecsapnom, 1599 Ft-ért.


Ezek is ecset tollak, csak színesek :) Velük nem annyira vagyok elégedett, úgy viselkednek, mint a vastagabb hegyű filctollak, semmi extra nincs bennük, ráadásul a színük sem valami élénk, fakók, kicsit "folynak" a papíron, szóval csak végszükség esetén nyúlok hozzájuk...


A fekete ecset tollak után őket szeretem a legjobban, azóta vadásztam őket, mióta Dóri videójában megláttam őket. Nagyon szeretem a pasztell színeket - bár a sárga egy kicsit élénkebb, mint társai -, szépen fognak, egyedül az nem tetszik, hogy hagy egy kis pacát a húzás végén, így ujjal egy kicsit mindig el kellett maszatolnom, így esik meg elég gyakran, hogy színes ujjbeggyel megyek dolgozni... :D


Ebben a kupacban ott van minden, amire még szükség lehet, nem kell hiperszupercsillivilli dolgokra gondolni, a legolcsóbb vonalzó, szögmérő (általános iskolában használtam ilyet utoljára, de az is papírból volt), körző is tökéletesen megfelel. Ami egy kis extra, az a hibajavító és a kétoldalú ragasztó. A hibajavítót már egy kicsit bátrabban használom, sokáig nem akartam használni, hiszen akkor "belerondítok" a naplóba, már nem lesz olyan szép. De rájöttem, hogy mivel a kézügyességem a kalligráfiában a nullával egyenlő, így már eleve nem lesz olyan szép, mint amiket a Pinteresten, Instagramon, Tumblrön látok, szóval elengedtem ezt a dolgot, sőt a kétoldalú ragasztónak köszönhetően már két oldalt is összeragasztottam, mert elrontottam a heti beosztást... :) Tehát ha hibáztok, engedjétek el, lépjetek tovább, ne szegje a kedveteket, higgyétek el, a profik is hibáznak (na itt természetesen nem magamra gondolok)... ;)

Ti is ennyi mindent használtok? Nektek mi vált be? (Ötleteket, tippeket szívesen fogadok ;))

8 megjegyzés:

  1. Ezer éve nem jártam már a Pepcóban, úgyhogy mindenképp be fogok nézni, mert a kaspók nagyon tetszenek. Remélem, nálunk is kaphatók. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hátha mázlid lesz, én kerestem még ilyeneket, de már egy héttel utána sem találtam :( Valahányszor arra járok, megnézem, hogy milyenek vannak (elég jók szoktak amúgy lenni), hátha újra kaphatóak :)

      Törlés
  2. De jól összeszedted! Már nekem is nagy kupac bujos dolgom van, pedig filofaxos vagyok inkább :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek a dolgok észrevétlenül kúsznak be és lepik el a lakás különböző pontjait :D Így egy kicsit rendezetteb és ráadásul minden kéznél van, könnyen hurcolászható a lakásban :D

      Törlés
  3. Hajjajj, veszélyes vizekre eveztünk megint :D Mondjuk ez a kaspó, mint ceruzatartó engem nem lep meg, némelyik olyan designos, hogy simán lenyomja a tolltartónak gyártott darabokat... A nyomdázással viszont megleptél, eddig nem is gondoltam rá, de most elindult a vezérhangya, jajj nekem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olllyan csúnya ceruzatartókat árulnak ugye? :D Mennyivel ízlésesebbek, mutatósabbak a virágkaspók :) Nekem is újak voltak ezek a nyomdák, azóta teljesen ráfüggtem a témára, csak győzzem anyagilag, bár nem is olyan drágák, és ráadásul nagyon strapabírók ;)

      Törlés
  4. De örülök, hogy nem csak énvagyok így az Írószeres cuccokkal! Én nem Bujozók, Boldogságnaplónak nevezem sajátomat, és inkább a napi cél-büszkeség-öröm kerül bele, emelett különböző rajzocskák. Viszont én is használok díszítősalagokat. AliExpressről rendelem őket, múlt héten jött meg az első csomag, még egy vagy két csomag van úton, ha jól emlékszem (deki tudja ezt mr fejben tartani?) Nálam a tűfilcek gyűjtésével szaldt el kicsit a ló. Ahányszor bemegyek az írószerboltba, mindig 2-3 jön velem haza. Sajnos nálunk nem kapható már Stabilo, a régiek meg fogynak ki. Múlt héten is kidobtam egyet, azelőtt is kettőt,most már csak egy narancssárga van meg, de az is nagyon fogyóban van,már beszereztem helyette egy másik tűfilcet, másik márkától. Nézegettem a neten is, hogy Romániába hol lehet Stabilot rendelni, de különlegsebb színeket legfeljebb csak úgy, ha csomagba veszem, az meg túl drága és van benne olyan is, aminek megfelelő árnyalatom már van... szóval egyelőre letettem a Stabilok újbóli beszerzésérpl.
    Hű, kicsit hosszúra nyúlt ez a komment, bocsi. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi baj a hosszú kommentekkel, szívesen olvasom őket :)
      Nekem is gyengéim a Stabilo tűfilcek, de én sem szoktam megvenni a csomagos kiszerelésben, inkább egyenként, csakis olyan színeket, amiket tényleg kihasználok, olcsóbb így szerintem :) sajnálom, hogy nálatok nincs, bár az olcsó társaik is jók, max. nem olyan élénkek, vagy hamarabb kifogynak.

      Törlés