Őszre hangolva

Orbán Szilvi | szeptember 14, 2016

Már szeptember közepe van, de a napokban még csak annyi mutatkozik meg az őszből, hogy elkezdtek hullani a falevelek és megváltoztak a fények is (nekem egyébként sokkal jobban tetszik ez, mint a magasan járó, tűző nap fénye), de még mindig meleg van. Pedig én már úgy várom a hűvösebb napokat - na jó, az esőt azt nem annyira, csak ha a szobából figyelhetem -, valahogy nem tudom élvezni (nem mintha eddig élveztem volna a 30 fokot), hogy napközben rám olvad a ruha és a munkahelyemen is iszonyat meleg van...

Éppen ezért szükségem van egy kis segítségre az őszre hangolódáshoz, hogy végre tudatosuljon bennem, hogy bizony már egy másik évszakot írunk :) Ez a kis lista talán segít azoknak is, akik nem szeretik ezt az évszakot, hátha ennek segítségével találnak benne pozitívumot.

Tavaly volt egy bakancslistám is az ősszel kapcsolatosan, sajnos nem sok minden valósult meg belőle, addig eljutottam, hogy vettem egy sütőtököt, de megrohadt, mert hozzá sem nyúltam :D és persze beszereztem néhány őszies illatú YC miniviaszt is, ám azok is még becsomagolva várják, hogy sorsuk beteljesedjen... Na majd idén! :D

♡ Szerezz be őszi hangulatú teákat, amiket csak ebben az időszakban iszol. Tavaly sikerült tipikusan téli teákat venni, amikre ha ránézek a teás polcon, mindig a hóesés, a karácsony és a hideg jut eszembe :)

♡ Ha még nincs, szerezz be egy meleg plédet, ha lehet őszi színben (pl. barna-bordó-piros és ehhez hasonló színkombinációban, nekem például nagyon tetszenek az ilyen színű kockás plédek :)) 

♡ Készíts ételeket, sütiket szezonális zöldségekből, gyümölcsökből (pl. sült tök, tökös dolgok, almás lepény, stb.). Továbbra is szándékomban áll kipróbálni pl. a sütőtöklevest, és talán elkészítem a tökös fűszerkeveréket is, amit majd a kávémhoz tudok adni.

♡ Indulj levélvadászatra! Gyűjtsd össze a legszebb, legszínesebb faleveleket, fotózd le őket, készíts belőlük koszorút, préseld le őket, keretezd be, a Pinteresten rengeteg ötlet van fenn :). Gyerekekkel is remek program lehet :)

♡ Ha kertes házban laksz vagy van erkélyed, készíts forró csokit és egy plédbe burkolózva élvezd ki az utolsó langyos napsugarakat, nézd meg így a naplementét. 

♡ Sétálj egyet az őszi parkban, szippants mélyeket az őszi levegőből. Biztos tudjátok, van az ősznek (és minden évszaknak megvan a sajátja) egy tipikus illata, ha az ember vesz egy mély levegőt, meg tudja mondani, hogy igen, ez már az ősz, talán a falevelektől van, nem tudom, de én nagyon szeretem ezt az illatot :)

♡ Vedd elő a fényképezőgéped és kapj el tipikusan őszi pillanatokat (pl. hulló falevelek, pocsolyák, termések, stb.). Ezekből a képekből lehet ún. mood board-okat készíteni, vagy kinyomtatni és hűtőmágnest készíteni belőlük.

♡ Szerezz be vidám gumicsizmát és egy-egy séta alkalmával NE kerüld ki a pocsolyákat ;) Ezt a pontot tavaly kipipálhattam a listámon, szuper érzés volt gázolni a pocsolyában, újra gyereknek érezhettem magam, igaz nem emlékszem, hogy akkoriban ezt megcsináltam volna :D 

♡ Próbálj ki őszi illatú gyertyákat. Nemcsak a pislákoló gyertyafény, hanem egy jól megválaszottt illat is remek őszi hangulatot tud teremteni, nekem Vanilla Bourbon, Gingerbread Maple, Mandarin Cranberry és Cranberry Twist illatú tartjaim vannak, már önmagukban is mesés illatuk van :) 

♡ Öltöztesd őszbe az otthonodat, használj őszi dekorációkat (pl. dísztökök, gyertyák, egy őszi mintás kéztörlő/konyharuha a konyhába, díszpárnák, plédek, stb.). Ezen a téren "súlyos" hiányosságaim vannak, de ami késik, nem múlik :)) 

Nektek mitől lesz ősz az Ősz? Szeretitek? Ha igen, miért, ha nem, akkor miért nem?

4 megjegyzés:

  1. Ahogy már Kaminak is írtam, nekem nyári depresszióm van már. Nagyon ki vagyok ettől az időjárástól :( Én sem szeretem a nyarat, na jó az idei még nem is volt annyira gáz, mert nem voltak 50 fokok hetekig. De már elég. Én sem szeretem ha rám olvad a ruha, meg ehhez hasonlók.
    Szeretnék idén valami jó kis őszi projektet összehozni a blogra, de nem biztos, hogy összejön, pedig nagyon akartam. :D Nyilván olyan dolgok lennének, amikkel még szebbé varázsolhatnám a lakásban az őszt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem is volt végig 50 fok, de azért néha jól "befűtöttek" :D Nekem az igazi ősz szeptember végétől november közepéig tart, ebben az időszakban igyekszem a legjobbat kihozni ebből az időszakból. Van, hogy összejön, van, hogy nem :D Én kíváncsi vagyok, hogy mennyire ihletett meg téged az ősz :)

      Törlés
  2. A nappalink mindig az aktuális évszak színeibe van öltöztetve. Narancs és barna színű párnákkal várom az őszt, ezeket krémszínű, kötött díszpárnahuzatokkal kombinálom és egy kötött takaróval. Gyertyák, begyűjtött termények - makk, dió, mogyoró, gesztenye .... mind itt lesznek. Na és persze tök is. Az iskolában lesz őszi fesztivál, amelyre terményekből és tökből készítünk szobrokat és lámpásokat. A ruhatáramban vannak szép őszies színű ruhadarabok. Ezek most előkerülnek, így több lesz a barna, mustár, sárga, piros ruha rajtam. És vettem egy nagyon színes, piros, mustár, lila, narancs színekben pompázó poncsót is a Süelben. Jöhet az ősz, felkészültem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor te alaposan felkészültél már az őszre, biztos nagyon szép a dekoráció a lakásban :) Egy kis részletet már láttam Instagramon, az nagyon tetszett :))

      Törlés