Boldogságterv #2 - Az én boldogságtervem

Orbán Szilvi | január 26, 2016
http://lifeandmarshmallow.tumblr.com/post/93005256196

Haladva a könyvben szépen lassan kialakul az én tervem is. Mindig érdekes "utazás", ha az embernek le kell ülnie és átgondolni az eddigi kis életét, a terv összeállításakor volt olyan, hogy nagyon könnyen, szinte azonnal kialakultak a pontok, de volt olyan is, aminél gondolkoznom kellett, számtalanszor átnyilaztam őket, ide-oda pakolgattam, kihúztam, hozzáírtam, belebonyolódtam :D

A blogon is figyelemmel követhetitek (már akit érdekel), hogy hogyan haladok vele, igaz fogalmam sincs, hogy milyen gyakorisággal fogok vele jelentkezni :)
Kis lépésekben fogok haladni, azaz egyszerre csak egy hónap témakörét dolgozom ki. 

Gretchennel ellentétben nem rendeltem előre minden hónaphoz témakört, csak egy vázat állítottam fel, s mindig arra fókuszálok majd, ami épp aktuális lesz az életünkben. Vagy amiben már nagyon sürgős lenne a változtatás... :) Így a blogon sem tudom előre, hogy mikor milyen témával fogok foglalkozni az adott hónapban, majd ahogy az élet hozza :)

Vannak, amik szerepelnek Gretchen könyvében is, sokmindenben magamra ismertem, s nem kerülhettem el, hogy felkerüljenek az én listámra is. Mivel még nem vagyok anyuka, így nem konkrétan az anyasággal fogok foglalkozni, de a "Légy derűs!" részt megfogadtam :) 

Íme akkor a témakörök (fogadalmak), amik segítségével szeretnék boldogabb lenni (egyelőre csak listázva, s majd később szépen kifejtem őket):

OTTHON
Elő a rutinokkal!
Menjen a régi, jöjjön az új (de hasznos)!

TEST & LÉLEK
Időben menj aludni!
Mozgás!
Sírj, ha attól jobb lesz!
Ismerd meg önmagad!

KREATIVITÁS
Színezz!
Alkoss valamit!
Próbálj ki egy új technikát!
Ne törődj az eredménnyel!

PÉNZ
Takarékoskodj!
Jutalmazd meg magad!
Vásárolj okosan!

OLVASÁS
Készíts olvasónaplót!
Szánj időt az olvasásra!

KAPCSOLAT & CSALÁD
Egy ölelés - egy csók!
Mutasd ki az érzelmeidet!
Kommunikálj!
Vitatkozz okosan!
Kérj segítséget!
Ne zsörtölődj!

MUNKA
Tanulj a hibákból!
Kérdezz!
Dolgozz gyorsan és jól!

HOZZÁÁLLÁS
Légy empatikus!
Gyakorolj alázatot!
Légy türelmes!
Engedd el a füled mellett!

SZABADIDŐ
Kívül tágasabb!
Keress új hobbit!
Szervezz közös programokat!

FIGYELEM
Fókuszálj!
Ingereld az elméd!

BARÁTSÁG
Légy jelen!
Legyél jó hallgatóság!
Ne pletykálj!

IDŐ
Indulj el időben!
Használd ki a holtidőket!

Ez tényleg csak a váz, amire az egész épül, s biztos vagyok abban, hogy ahogy telik az idő, ahogy változok, úgy fog változni ez is :) 

4 megjegyzés:

  1. Jók ezek az ötletek, kíváncsi leszek majd a kifejtésre :)

    VálaszTörlés
  2. Nem lenne jobb fixen megtervezni a havi terveket? Ha mindig azt oldod, ami éppen aktuális, valamilyen szinten már csak akkor oldod, ha késő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem konkrétan úgy értettem, hogy mindig csak azzal foglalkozok, ami épp aktuális, hanem elkezdem szépen most a lista szerint, aztán ha valami miatt úgy alakul, hogy az egyik téma aktuálisabbá válik, mint aminél épp tartok, akkor arra fogok fókuszálni, mert lehet, hogy az az adott dolog már nem lesz később aktuális :)

      Törlés