A nap bloggere voltam

Orbán Szilvi | január 14, 2016

Nem is olyan régen, a blogos csoportban én voltam a nap bloggere, aminek kapcsán a tagok kérdéseket tehettek fel, amikre nekem egy bejegyzés formájában válaszolnom kell. Nagyon szerettem olvasni az ilyen posztokat, sok, eddig ismeretlen blogra leltem rá így, szóval szuper ötlet volt Suz'ntól, hogy ezt így kitalálta :) 
Már megy ez a játék egy ideje, s mivel nekem már a január jutott, csak abban bízhattam, hogy nem fogy el a lendület, s legalább 4-5 kérdést kapni fogok, hogy legalább legyen értelme megírni egy ilyen posztot. De arra nem számítottam, hogy ennyi kérdés érkezik majd, aminek nagyon, de nagyon örültem :) Viszont így két részletre kellett szednem, mert nagyon sok lett volna egyszerre, ez most az első rész, a második rész pedig majd szombaton érkezik ;) Hosszú, ám annál őszintébb poszt következik, nasit készítsetek be :P :D

Milyen édességet szeretsz még a pillecukron kívül? Van kedvenc bloggered, bloggereid?

Valószínűleg könnyebb lenne azokat felsorolni, amiket nem szeretek :D A mandulás - főleg a marcipános - csokikat, sütiket egyáltalán nem szeretem, de nem szeretem még az epres csokikat sem, az epret csak nyersen szeretem, de úgy nagyon :D 
Sok kedvenc bloggerem van, már több poszt is született ezzel kapcsolatban, itt, itt, itt, és itt elolvashatja, akit érdekel :) 

Melyik a kedvenc könyved és miért? 

Mindig éppen az, amit olvasok, de gyakorlatilag az összes könyvet, amit mostanában olvastam, ide sorolhatnám :) Karácsonyra megkaptam a két Diane Keaton könyvet, valamint Demény legújabb könyvét is, így lesz mit olvasnom a közeljövőben. Nálam attól válik kedvenccé egy könyv, ha egyszerűen nem tudom letenni, ha olvastatja magát, könnyen azonosulni tudok valamelyik - de akár az összes - szereplőjével. Az ilyeneket nagyon sokszor újra előveszem, de mindig hagyok egy kis időt, hogy lecsillapodjanak az élmények. :)

Hol élnél a legszívesebben? Van példaképed és ha igen, ki az és miért őt választottad? Mennyire tartod magad tudatos vásárlónak?

Úgy érzem, hogy nagyon jó helyen vagyok itt Győrben, nagyon szeretem ezt a várost. Szeretem, hogy egyszerre nyüzsgős és nyugodt, egész jó programok vannak, a belváros lenyűgöző, szeretjük bebarangolni a kis, eldugott utcákat :) 
Inkább olyan emberek vannak, akik inspirálnak - bár a kettő majdnem ugyan az -, hangsúlyozom, inspirálnak és nem utánozom, másolom őket! Az egyik a húgom (bár őt nem lehet másolni), aki fiatal kora ellenére rengeteg mindenen ment már át, sm beteg, egyedülálló anyuka, s mégis minden csalódás, negatívum után képes felállni és tovább menni. A másik Via, az Urban:eve bloggere, akit biztosan nem kell senkinek sem bemutatnom. Via írásai sokat segítettek abban, hogy pozitívan álljak a világhoz, az emberekhez, igyekezzek a negatívumokban is meglátni a jót. 
Hogy mennyire vagyok tudatos vásárló? Semennyire :D Tipikus impulzus vásárló vagyok, ha egy ruha/cipő/táska megtetszik, akkor megveszem és már nagyon sokszor előfordult, hogy otthon már nem is volt annyira szuper ötlet megvenni, már nem is tetszik annyira. Ebben az évben megfogadtam, hogy jobban odafigyelek erre, többször átgondolom majd, hogy tényleg olyan égetően szükségem van-e arra az adott dologra, vagy vígan elélek majd nélküle továbbra is :) 

Hogy állsz a trollokkal? Mik a terveid a közeli és távolabbi jövőben?

Szerintem egész jól, egyszer írtam egy posztot erről, mert akkor épp volt egy kellemetlen hozzászólás, ami egy kicsit elszomorított, de mire kiírtam magamból, már nem is érdekelt :D Nem tudom egyébként, hogy az illető olvas-e még, továbbra is szenvedteti-e magát a blogommal... (és igen, még itt van :D)
A jövőre tézve a terveim... Nos, most egyelőre az, hogy felgyógyuljak a sérvből és visszamehessek dolgozni, mert itthon már halálra unom magam, egyszerűen már semmi sem köt le. De (tudom unalmas már, hogy mindig linkelek), ebben a posztban összeírtam a terveimet erre az évre, nekem egyelőre ez az év elég távolinak tűnik, sosem tervezek nagyon előre :) 

Ha valamiért le kellene mondanod a blogolásról, milyen másik "hobbit" választanál helyette? Miért pont azt, amit? Mi az eddigi legszuperebb dolog, ami a bloggal kapcsolatban ért?

Ez egy jó kérdés, elsőre talán a fotózást mondanám, még annak ellenére is, hogy nem vagyok jó fotós, de biztos alaposan kiművelném magam belőle :) Nagyon szeretek olyan blogokat olvasni, ahol gyönyörűek a képek, van, hogy nem is az a fontos, hogy mi van egy-egy bejegyzéseben, hanem már a képek levesznek a lábamról. Ha csak feleannyira szép képeket készítenék, már nagyon boldog lennék :)
Bárki bármit mond, még ha hobbiból is írja valaki a blogot, rettentően jól esik, ha egy másik oldalon megemlítik, vagy akár interjút készítenek vele. Általában a statisztikából veszem észre, hogy valahol máshol is linkelték a blogom, mert olyankor egy kicsit megnő a látogatottság. Eddig háromszor fordult ez elő, kétszer a Dívány (egyszer a varázsszivacs, másodjára pedig a karácsonyi tervező kapcsán) említett meg, tavaly télen pedig Csorba Anita linkelte be szintén a 2014-es karácsonyi tervezőmet. Az interjút pedig Gabi, a Női Erő-Tér szerkesztője készítette velem, itt olvashattok róla :) De nemcsak ezeket köszönhetem a blognak, hanem olyan sok csodás bloggerinát ismerhettem meg (igaz még nem személyesen), akikre a mai napig felnézek, mindig követem az új posztjaikat, velük nevetek vagy sírok :)

Ha egy másik témában kellene blogolnod, mit választanál? Ha újra nevet adhatnál a blogodnak, akkor is ugyanezt a nevet választanád?

Ezen még nem gondolkoztam :D Biztos kattant vagyok, de nagyon szeretem/szeretném a smink cuccokat swatch-olni (magamat nem sminkelném), termékeket kipróbálni és írni róluk, de nem egy tipikus beauty blog lennék, az biztos :D Az ilyen képeket nagyon szeretem nézegetni, pl. az AVON és más katalógusokat is a képek miatt szeretem lapozgatni :D 
Valószínűleg ugyanezt a nevet választanám, amúgy is mindig bajban vagyok a névválasztással :D 

Mi az az 5 dolog amire büszke vagy életedben?

Hirtelen csak egy dolog jut eszembe, de így is sokáig tartott, mire idáig eljutottam :D Az egyik az, hogy egyik pillanatról a másikra sikerült abbahagynom a dohányzást. Amikor ideköltöztünk, választhattam, hogy vagy leteszem a cigit - mert Ő ne dohányzott -, vagy pedig naponta többször megjárom a 4 emeletet, mert a lakásban nem dohányzunk (csak más családtagok képeznek kivételt ezalól). Győzött a lustaság, így lemondtam a cigiről, de látva a mostani árakat, egy komolyabb adótól kíméltem meg magunkat :D 
Lehet, hogy van még olyan, amire büszkének kellene lennem, de az most nem jutott eszembe :P :) 

Mit adott Neked a blogolás, milyen pozitív hatásai voltak az életedre?

Sokkal myitottab lettem a világ felé, megismertem a képességeimet, megtanultam olyan dolgokat is, amiket másképp nem biztos, hogy megtanultam volna pl. képszerkesztés, html kódokba nyúlkálás :)

Melyik a legrosszabb tulajdonságod?

Ezt már többször elmondtam/leírtam, sajnos egyáltalán nem vagyok elég kitartó. Mindenbe hirtelen, nagy gőzzel belevetem magam, egy ideig megy is, aztán elmúlik a lendület, már nem érdekel annyira, megunom, így az egész abba marad :( Erre nem vagyok büszke, mindig megpróbálok ezen változtatni, de természetesen ez sem tart sokáig...

Mi az a téma, amiről nem tudnál huzamosabb ideig írni? Mi ihlet meg? Mi az, amit szeretsz a blogvilágban, és mi az, amit kevésbé? Milyen szuperképességet választanál magadnak? Mit üzennél a gyerekkori énednek?

Azt hiszem nem sokáig tudnék haul bejegyzéseket írni, hiszen ki bírja azt pénztárcával? :D De komolyra fordítva a szót, olyan dolgokról, amik már nem érdekelnek, nincsenek rám hatással, illetve már nem találkozok velük minden nap. Azért jó ez a blog, mert bármiről lehet írni, ami épp foglalkoztat, s ami már nem, arról már nem muszáj többet írnom :) 
Az, hogy mi ihlet meg eléggé változó. Látok valami érdekeset az utcán, interneten, olvasok egy érdekes cikket, elém kerül egy jó könyv vagy film, egyszóval bármi, ha nyitott szemmel és füllel járok :) 
A blogvilág egyaránt tartogat pozitív és negatív dolgokat. Néha összetartó tud lenni, de hajlamos a kirekesztésre is, néha belefutok egy-két vitába, megmondogatásba, szócsatába, amin sokszor elképedek, hogy meddig képesek egyesek elmenni...
Szuperképességnek a teleportálást választanám, így sokkal olcsóbb és egyszerűbb lenne az utazás, többször láthatnám a családomat, s olyan helyekre is eljuthatnánk, amikről csak álmodunk :) 
Mit üzennék a gyerekkori énemnek? Hmm... Talán azt, hogy merjen jobban kiállni magáért, ne hagyja, hogy mások befolyásolják. 

Hogy állnak a rokonok/barátok a bloghoz, mit szólnak hozzá? Mit csinálsz amikor írói válság van? 

Csak a közeli rokonok tudják, hogy blogot írok, a távolabbiaknak nem mondtam el, nem szoktam reklámozni :) Amúgy a család tudomásul vette - bár szerintem anya egy darabig tök feleslegesnek tartotta -, hugom támogatott, hiszen akkoriban ő is blogolt. De Ő is mellettem áll, néha elolvas egy-egy bejegyzést, már meg sem lepődik, ha valamivel kapcsolatban felirikkantok, hogy ú de jó téma, majd írok róla a blogon, türelmesen vár, míg valamit lefotózok, mielőtt kibontanánk/megennénk, stb. :D 
Mostanában elég sűrűn volt írói válság, olyankor nem csináltam semmit sem, de tényleg semmit. Olyankor félreteszem a blogot, nem görcsölök rajta, nem engedem, hogy rányomja a bélyegét a hangulatomra, a napjaimra. Egy normális, érző ember van a blog mögött, nem pedig egy bejegyzésgyártó gép, ha nincs kedvem posztot írni, akkor sincs leliismeret-furdalásom (igaz ehhez nagyon sok időnek kellett eltelnie, hogy erre rájöjjek...). Ha pedig épp megszáll az ihlet, és több ötletem is van, akkor leírom őket a noteszomba, vagy elkezdem kiírni magamból, jutok, ameddig jutok vele, és vagy publikálom, vagy pedig pihentetem még a piszkozatok között. 

Ha már pillecukor (én is imádom!) a külsőt tekintve nem akartál színesebb blogot? Hogyan kezded a reggeledet? Hogy érzed, mikor, mennyi idő után jött egy váltás a blogban, mikor kezdték el többen olvasni, volt esetleg egy fordulatváltó blogbejegyzés, vagy új téma/rovat? Köszi!

Ó az elején nagyon színes volt a blog :D Az idők folyamán szépen átalakult, letisztult, de ugyanakkor törekedtem arra, hogy legyen benne egy kis szín is :) Már nem tetszenek a nagyon színes, csicsás blogok, weboldalak, amik majd kiütik a szemem, viszont a nagyon egyen blogokat sem olvasom szívesen, amik ugyanabban a sémában készültek, de semmi egyediség nincs bennük. Remélem ezzel senkit sem bántottam meg, nem volt szándékomban ;)
Szörnyű vagyok tudom, de a reggeleimet mindig az emailek elolvasásával - na nem mintha olyan sok érkezne -, az Instagram - Twitter - Facebook szentháromság átpörgetésével kezdem, majd kedvenc YouTube-osaim új videóit nézem meg, miközben elmajszolom a reggelimet :) Ezután átgondolom a napomat, megnézem a határidőnaplómat, s leviszem Benit sétálni. Ennyiből áll a reggelem, de természetesen ezek a ráérős reggelekre vonatkozik, amikor vagy délutános vagyok, vagy pedig hétvége van. Ha reggeles vagyok, akkor hajnalban minderre nincs energiám, akkor örülök, hogy kilátok a résnyire összeszűkült szemhéjamon :D Éjszakás üzemmódban pedig a délutánjaimat töltöm a lusta reggelek rutinjának keretében :)
Nem volt váltás, hozzám mindig is csordogáltak a feliratkozók, nem véletlenül tartunk még 230 feliratkozónál :) De ez egyáltalán nem baj, a nagy nézettséggel nem is tudnék mit kezdeni, megrémítene és méginkább stresszelne, hogy többet és többet írjak. Így meg megmarad egy kedves hobbinak, amiben örömöm lelem :) 

Technikai jellegűt, úgy látom, még senki nem kérdezett. Legördülő menüd van Blogspoton, az nem semmi! Te írtad a kódját? A dizàjnból (fejléc, színséma, betűtípusok kiválasztása, stb.) mennyire vetted ki a részed?

Igen, jól látod :D A kódot nem én írtam, de én szabtam személyre, alakítottam olyanra, ahogyan most kinéz :) Nem tudok programozni, de ezalatt a 3 év alatt annyit megtanultam, hogy milyen kód mire való, viszont egy saját weboldalt nem tudnék megírni :D A blogon mindent én csináltam, nem kértem meg senkit sem, én kerestem betűtípusokat, a fejlécet is én készítettem, sokat kutattam a neten, hogy olyanra formáljam a blogot, amilyenre én szeretném :) Sok időbe telt, a menüsorral napokat bíbelődtem, mire először olyan lett, amilyennek elképzeltem (a mostaninál sokkal "vastagabb" volt), most már csak a színt és a betűtípust kell megváltoztatnom, ha úgy tartja kedvem :) Az a jó, hogy a neten sokminden fenn van, csak türelem és némi angol tudás kell hozzá ;)

Első körben ennyi lett volna, remélem sikerült a végére jutni és nem aludt be senki sem :) Ahogy azt az elején írtam, szombaton érkezik majd a következő rész, így az se keseredjen el, ha most még nem kapta meg a kérdésére a választ ;) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése