20 napos lomtalanítási kihívás 7. nap - Kamra

Orbán Szilvi | augusztus 27, 2013
A kamrával ma jobban elszöszmötöltem, mint tegnap a ruhákkal :)Reggel, amikor kiposztoltam a mai feladatot, nem gondoltam, hogy este lesz, mire befejezem az egészet...Pedig aztán nincs is sok minden a kamrában. De mielőtt leírnám a napomat, először ismertetem a mai feladatokat :)

1. Pakolj le mindent a polcról. Nézd át, hogy nem penészes-e a befőtt, lekvár, stb., nincsenek-e "lakók" a lisztben, cukorban, stb.
2. Mielőtt visszapakolsz, át is törölheted egy kicsit a helyét
3. Ha van tárolódobozod és kiürült - na és persze ha van mivel - töltsd fel. Ha nincs mivel, írd fel a listádra, hogy miket kell venned.
4. Aminek hamarosan lejár a szavatossági ideje, azt told előre a polcon, hogy azok fogyjanak el először
5. Ne hagyd ki a felső polcokat se, valamint a polc alá is nézz be, ott is érdekes dolgok szoktak megbújni :))

/ Remélem mindenki polconként haladt és nem az egészet pakolta ki! :) /

A mi kamránkkal az volt a helyzet, hogy semmi rendszer nem volt kialakítva. Az elején próbálkoztam, vettem tárolódobozokat, de mégis mindig minden csak úgy be volt téve/dobálva. Ennek próbáltam ma véget vetni, valamennyire sikerült is, már csak szép kosarakat, valamint új tárolódobozokat kellene beszerezni, mert a régiek már igencsak lestrapáltak :(

Úgymond zónákat alakítottam ki, az alsó polc lett a főzés zóna. Minden itt van, ami egy főzéshez kell:
- levestészták
- tészták
- ecet
- olaj
- fűszerek (ezeket betettem egy dobozba, amiben eredetileg poharak voltak, kartonlappal rekeszek voltak benne kialakítva s a fűszeres üvegek pontosan illettek bele :))
- rizs
- búzadara
- Bolognai porok (a milánóit nem szeretjük, ebből mindig van itthon)
-  zsemlemorzsa (házilag készítjük, évek óta nem vettünk már boltit)


A felette levő polcon a sütés zónát alakítottam ki, ide került minden olyan alapanyag, ami sütéshez kellhet:
- liszt
- cukor
- porcukor
- rétesliszt
- mazsola
- mandula
- dió
- mogyoró
- ét/tejcsoki
- kókuszreszelék
- vaniliáscukor
- sütőpor
- instant élesztő
- tortazselé
- zselatin
- pudingpor
- méz
- kakaópor
- habpor

Felette a befőttek, konzervek (majd ha vettünk, mert kifogytak) és a lekvárok kaptak helyet. Az ezek feletti polcra gyűjtöttem össze a konyhai szerkentyűimet, mint pl. a mérlegeket, aprítót, kézimixert, darálókat.
Legfelül pedig olyanok vannak, amiket ritkán vagy egyáltalán nem szoktunk használni.

Update 2013.08.29.: Ha valakinek más étkezési szokása van, mert mondjuk diétázik vagy ételallergiája van és emiatt más ételeket ehet, neki is lehet csinálni egy külön polcot (persze csak ha van hely) és akkor oda csak azokat pakolni, amiket megehet, egy külön nekiösszeállított polclistát is ki lehet alakítani :)
Most elmondhatom, hogy meg vagyok vele elégedve, ha minden így marad, akár csukott szemmel is tudom, miért hova kell nyúlni :)

A kamra ajtó belsejére pedig csináltam egy új listát, mert az előző már nem tetszett :) Külön csoportokként vannak feltűzve a kamrában fellelhető dolgok, s ha valami kifogy, azonnal tűzöm mellé a térképész tűt :)) így ha megyünk bevásárolni, elég csak az ajtóra ránéznem és ahol tű van, azt már írom is fel a listára. Ezzel elkerülöm azt, hogy a 11. kg lisztet vegyem meg, holott inkább már olajat kellett volna vennem, mert abból egy dl sincs itthon. Ha valami akciós és pont kifogyóban van, és tartósan eláll, akkor fel szoktam belőle tankolni, így egy ideig nem lesz már vele gondom :)

Ilyen volt a kamra mielőtt hozzáfogtam volna (nem volt benne nagy kupi)


És ilyen lett a nap végére


Szerk.: De hülye vagyok, a kamralistáról ígértem egy képet a FB-n, de hát nem elfelejtettem? Beni már türelmetlenül ült mellettem, hogy most már menni kéne le sétálni, ez meg teljesen kiment a fejemből...de máris pótolom :) Szóval így néz ki a listám, illetve listáim, csak egy pillantás, hogy mi fogyott ki és mehet is a listára, mi meg a boltba :) 
/ Egyben azt is lecsekkolhatjátok, hogy mik is lapulnak a kamránkban :) /


Ki hogy haladt ma? Kinek mekkora kamrája van? Van valami rendszeretek az élelmiszerek tárolására? Tessék dicsekedni! :))

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jókor jöttek ezek a cikkek!!! :) Nemsokára elköltözünk, így remek inspirációt adtál mind a rendszerezésre, mind arra, hogy összegyűjtsem, hogy mikre is lehet majd szükségem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig reménykedek benne, hogy valakinek hasznosak lesznek a cikkek! :))
      Örülök, hogy segíthettem! :)

      Törlés
  2. Csak most találtam ide, pedig már régóta olvasom a blogod, de ezek az ötletek is szuperek! Köszi, h leírtad, a kamralistás tábla pedig fantasztikus ötlet! Ha végre eljutok oda, hogy leírjam, mi minden kell(ene) itthonra, megcsinálom ilyenre én is, mert így használható is lesz :) Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy rátaláltál :) Szerintem nagyon hasznos a lista, bár néha elfelejtjük jelölni, ha valami kifogyott, de egyébkén tényleg egyszerűbb bevásárlás előtt csak odapillantani :) és nem is fontos a kamraajtón tárolni, lehet egy jobban belátható helyen is :)

      Törlés
    2. Pont van is ilyen táblánk a konyhában és egy ideje nem használom semmire -pont azon gondolkodtam, kirakom onnan, de így szuper hasznos lesz! :)

      Törlés