Mézeskalács házikó, kérésre :)

Orbán Szilvi | november 02, 2012
Már korábban is szóba került a Fly Lady csoportban a karácsony kapcsán a mézeskalács házikó. Akkor feltettem egy képet arról, amit én csináltam (illetve a karácsonyfánkról tettem fel és alatta volt a ház). Most kérdezték tőlem, hogy hogyan készült, milyen tésztából.

Nos, bevallom, a legeslegelső házikóm 2010-ben készült, s az sikerült a legjobban. Akkor kétféle tésztát csináltam, az egyikből lettek a díszek és a házikó, a másikból pedig az ehető mézeskalácsok. De voltam olyan hülye, hogy nem írtam a recept mellé, hogy melyik melyik. Aztán tavaly azt hittem, hogy a díszeknek valóból csináltam meg, de a karácsonyt éppen kibírta, utána összedőlt. Idén ezt elkerülendő, találtam egy olyan receptet, ami garantáltan díszeknek készült.

A ház sablonját itt találtam, egy A4-es lapra kinyomtattam, kivágtam. Érdemes egy vastagabb kartonlapra átmásolni, hogy később is használható legyen. Ezután a kinyújtott tésztára tettem és körbevágtam. Sütőpapírral borított tepsire tettem és megsütöttem a recept által előírt hőfokon és ideig. Miután kihűlt elkezdtem díszíteni. Az írókázáshoz a habcsók receptjét használtam, ami 1 tojás és 10 dkg porcukrot jelent. Ezt szép kemény és sima habbá felvertem, egy csepp ecetet tettem bele, hogy ne kristályosodjon ki. Akkor jó, ha a hab megáll a habverőn és nem cseppen le, egyszóval jó kemény :) A 100 Ft-osban kaptam direkt mézeskalács készítő tubust, ami úgy néz ki, mint egy fogkrém (de lehet már kapni Dr. Oetkeres dekortollat  is). Ebbe beletöltöttem a habot, s már díszíthettem is.
Miután a hab megszáradt rajta, forró cukorsziruppal összeragasztottam a lapokat. A ragasztás helyét a maradék tojáshabbal takartam el. A házat egy nagy kartonlapra ragasztottam rá szintén cukorsziruppal, hogy ne csússzon le az esetleges mozgatásoknál. Végül porcukorral szórtam le a házat és a kartonlapot is. Nagyjából ennyi.

Mindez képekben, először a 2010-es



 


majd a 2011-es




Nem tudom, hogy mennyire tudtam érthetően leírni, az írás nem az erősségem :D Ha valami nem érthető írjatok nyugodtan, szívesen segítek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése