Házi gyurma

Orbán Szilvi | november 27, 2012
Egészen idáig csak egy házi készítésű gyurmát ismertem és az a sógyurma volt. Mikor gyerekek voltunk hugommal, anya sokszor csinált nekünk ilyet és mindenféle dolgot készítettünk belőle.
Azóta felnőttünk, de a recept ugyan az maradt. Utoljára hugom babaváró bulijára készítettünk sógyurmából köszönőajándékokat. Még mindig meg vannak, itt pihennek a polcomon :) Az az egy hátránya van a sógyurmának, hogy olaj is kell hozzá egy kicsi, amitől egy idő után büdös lesz. 
Viszont találtam egy receptet a neten, amihez nem kell olaj, s a textúrája is sokkal jobb, finomabb, fehérebb. Kipróbáltam, s erről fázisfotókat is készítettem. 
A receptet itt találtam. 

Amikre szükségünk lesz:
1/2 csésze kukoricaliszt vagy sima liszt
1 csésze szódabikarbóna
3/4 csésze víz
(ételfesték, ha színezni szeretnénk)

1.) Egy közepes fazékban keverjük össze a lisztet és a szódabikarbónát. Ha színezni szeretnénk, a vízhez adjuk hozzá. Ezután öntsük hozzá a sima vagy az ételfestékes vizet. Én most nem színeztem. 


2.) Közepes lángon kezdjük el keverni, míg be nem sűrűsödik és olyan nem lesz, mint a krumplipüré. Ezután vegyük le a tűzről és tegyük át egy tálba. 



3.) Takarjuk le egy nedves konyharuhával. A képen a tálat takartam le, de nem jó úgy, mert kiszárad. Közvetlenül a tésztát takarjuk le vele, így puha marad. Hagyjuk kihűlni.


4.) Amikor kihűlt, nyújtsuk ki és szaggassunk ki formákat, vagy épp formázhatunk belőle bármi mást is. Én csináltam belőle kis bogyókat is, amiket majd az adventi koszorúra fogok feltenni. Ha esetleg fel szeretnénk őket akasztani, hurkapálcával vagy szívószállal lyukasszuk ki őket. 


5.) Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztassuk fel őket, vigyázva, hogy ne deformálódjanak el. 


6.) Kb. 175°C-ra előmelegített sütőben süssük őket készre. 

A recept 1 órát ír, de nekem készen lett nem egészen fél óra alatt :) Nézzünk rájuk, mert félidőnél meg kell őket fordítani, hogy egyenletesen száradjanak (süljenek). Ki kell tapasztalnia mindenkinek, mert nem minden sütő egyforma. Nekem gázsütőm van (7 fokozatos, és a 3-ason csináltam). Az aljuk egy kicsit megsült, de nem égett meg, még jól is néz ki, amiről sajna nem tudok képet mutatni, mert ha közelről fényképezem, homályos lesz :( Majd egyszer lesz nekem is normális gépem :) 

Szívből ajánlom mindenkinek ezt a receptet, mert tényleg sokkal jobb, mint a sógyurma. :) 

Jó gyurmázást mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése